Strona głównaHisteroskopia

Histeroskopia

Nowoczesna metoda diagnostyczna i terapeutyczna nieprawidłowości ginekologicznych

Gdy badanie ginekologiczne lub USG nie wystarczą do postawienia diagnozy istnieje możliwość wykonaia histeroskopii. Dzięki temu zabiegowi udaje się ocenić stan wewnętrznych ścianek macicy.

Badanie to pozwala bardzo precyzyjnie określić wielkość, liczbę, umiejscowienie oraz charakter zmian patologicznych błony śluzowej wyściełającej macicę (endometrium). Istnieje możliwość zlokalizowania nawet bardzo małych polipów, mięśniaków, zrostów oraz guzów nowotworowych, a ponadto pobrać wycinki do badania tkanek.

Wskazaniem do badania są: krwawienia o nieustalonej przyczynie, konieczność oceny stanu błony śluzowej macicy, trudności z zajściem w ciążę lub jej donoszeniem, podejrzenie istnienia wad w budowie macicy, podejrzenie zrostów wewnątrzmacicznych.

Jak wygląda histeroskopia? Badanie wykonuje się za pomocą specjalnego przyrządu optycznego zwanego histeroskopem. Zabieg wykonuje się w znieczuleniu ogólnym dożylnym. Zabieg trwa zwykle 15-30 min.  Przez pochwę wprowadza się do jamy macicy cienki endoskop, za pomocą którego ocenia się kształt, budowę jamy macicy /stan śluzówki macicy/.

Wspołpracuje z prywatną kliniką Medicus-Bonus w Środzie Wielkopolskiej, gdzie istnieje możliwość wykonaia histeroskopii w ramach chirurgii krótkoterminowej (jednego dnia). Szpital jest wyposażony w nowoczesny, najwyższej klasy aparat histeroskopwy. Pobyt na komfortowo wyposażonym oddziale, w miłej atmosferze trwa kilka godzin.

Histeroskopia jest badaniem bezpiecznym, powikłania zdarzają się rzadko. Czasem pojawia się lekkie krwawienie i ból w dole brzucha. Jeśli te dolegliwości nie ustępują, trzeba się zglosić na wizytę kontrolną.